Lipidoxidation och sånt där

Visste ni att granatäpplen är en bland mycket få naturliga källor till transfett?
Det är det iaf!
 
Jag började ju en ny kurs den här veckan, livsmedelskemi.
Föreläsare är ju en väldigt viktig del av en universitetsutbildning, och en bra föreläsare kan förklara det allra tråkigaste/svåraste/fånigaste på ett sätt som gör att det nästan blir lite småkul... Ptjaaa, allt det där som föreläsaren i livsmedelskemi saknar, typ. Livsmedelskemi skulle ha kunnat bli en väldigt intressant kurs, men icke! Det är så svårt att lyssna på någon som mumlar in i en powerpoint och knappt vågar se ut över salen.
 
Men, jag har ätit lunch med Elun i solen idag! Sjukt bra att hon hänger på KTH i flempan samtidigt som jag är där. 
 
Egenligen hade jag inte tänkt skriva något eftersom jag är på språng till gymmet, men jag kände att jag behövde informera om granatäpplena innan!
 
RSS 2.0