Lättnaden

Okej, nu är jag faktiskt tillbaka. Jag har "lov".
 
Jag är klar med första universitetsåret, och efter att ha haft sista examinationen igår (hålla föredrag) åkte jag hem och satte mig innanför ytterdörren på tröskeln och bara stirrade av lättnad. Etersom jag inte hade bråttom till något så satt jag kvar en bra stund, bara för att jag kunde. Kan fortfarande inte fatta att hela det här överjävliga läsåret med en satans massa korta grundkurser och tenta på tenta på tenta så är det värsta över, och nästa år är det längre kurser som faktiskt är intressant. Det kommer bli cell- & molekylärbiologi på hösten, och på våren energiomsättning & humanfysiologi. Sounds very good.
 
Nu ska jag jobba en hel del i sommar, och visst, det är ett ganska muppigt schema med långa arbetsveckor (7-9 dagar på raken hela tiden), men det är ändå överkomligt eftersom jag inte behöver sätta mig och plugga efter att jag slutat. Dessutom har jag fått förhöjd lön = glad tjej.
 
Nu ska jag byta om och vänta tills Pär kommer hit så vi kan springa en sväng. På Lördag är det Color me Rad på Solvalla som gäller, färgglatt skare' va'!

RSS 2.0