2 veckor

JAG HAR SEMESTER NU. I 2 veckor.
Bättre sent än aldrig.
 
Sjukt skönt, är så trött på att lyssna på kundgnäll varenda arbetspass. Problemet är bara att jag redan är rastlös efter att ha varit vaken i ca 2 h... 
 
På Torsdag åker mamma, Camilla och jag till bulgarien och kommer hemma fredagen veckan efter, så det blir lite miljöombyte. Det betyder att jag ska tvätta och packa hela onsdagen, typ?
 
Förövrigt avslutade jag min jobbperiod på bästa sätt, genom att cykla i skyfall och åskoväder till jobbet igår och bli blöt som en jävla utter. När jag gick upp vid 05.00 var det en ridå av blixtar över hela himlen, men jag tyckte att det lugnade ner sig och bestämde mig för att cykla i alla fall. Väl ute på cykeln började det regna ännu mer, med åska rakt ovanför mig. Trodde jag skulle skita ner mig, och jag har typ 9 liv eftersom överlevde den cykelturen igår. 
 
Jag har dessutom börjat bli förföljd. När jag skulle gå ut ur lägenheten igår sådär tidigt på morgonen (ingen har någonsin varit vaken när jag går till jobbet...) så smäller jag upp dörren rakt i ansiktet på pundaren som bor ovanför mig. Jag håller på att få en hjärtattack och skriker rakt ut. Japp, han fick dörren rakt i ansiktet efter att ha stått och försökt titta in i mitt titthål, fast från utsidan. När jag stänger dörren så står han bara och flinar? Det var väl tur att han hade sin sedvanliga hjälm på sig, jag tror han är rädd för att en komet ska slå ner i huvudet på honom, och att han antagligen har folie på insidan för att skydda sig från elektromagnetisk strålning... En dörr i huvudet gjorde mao inget, men fortfarande scary.
 
Sedan följde han efter mig ner till cykeln och bara stod och glodde. Till historian hör att det här miffot alltid hänger nere på jobbet, där han bara står och glor på en oavbrutet och typ mumlar... besvärjelser? Han går absolut inte att prata med.
 
Sedan när jag kom hem efter jobbet och skulle byta om till stallkläder så tyckte jag mig höra att någon drog i mitt dörrhandtag, men trodde bara jag hört i syne. Men sedan hörde jag det igen och tittade ut genom titthålet. Tror ni inte idioten står där utanför? Det är lite obehagligt bara.
RSS 2.0