jeans, jeans och jeans

Okej, jag och systeryster är väldigt lika när det gäller uppfattningen om jeans.
 
Jag har varit ledig idag, så jag spontan-gick ner till centrum för att testa ett par jeans eftersom jag inte gjort det på mer än 8 månader. Spännande. Det är psykisk terror att testa jeans, och det är därför jag inte gör det så ofta, och varför jag hatar när mina gamla byxor går sönder.
 
Whatever, jag brukar ha storlek 36-38 i jeans, dvs. 27, 28 eller 29 tum. Jag testar 3 par jeans, alla i storlek 28/32, och fick dem knappt över knäna (det var fucking stretch i dem...). Alltså, jag tycker inte jag är tjock, för när jag är lite smalare har jag storlek 27, och nu tog jag 28 för jag vet att jag väger 2-3 kg mer för tillfället, logik liksom. Okej, fine, efter att självförtroendet fått sig en liten törn gick jag ut för att hämta 29, och det är nu det roliga börjar.
 
28/32 är de största storlekarna de har? Jag var tvungen att gå en sväng och kolla in storlekarna på andra jeans, och av alla par jag hittade fanns det 2 modeller för sådana med "kurvor" i storlek 29 (som förövrigt inte heller gick att få på sig). Sedan fanns det ju såklart större jeans på mamma-avdelning och +size, men sedan när blev storlek 29/32 och 30/32 +size? Och nej, det är inte sannolikt att alla jeansmodeller i större storlekar än 28 var slut, no way.
 
Jag vet inte om jag ska skartta eller gråta, men heja klädindustrin som älskar att hjärntvätta tjejer från det att de får sina första par jeans.
 
Edit: Nej, jag hittade inga jeans, och jag ska äta massa pannkakor och sedan gå till gymmet.
RSS 2.0