Insikter och destruktivitet

Igår när jag kom hem från jobbet var jag trött, hade en sjuklig träningsvärk i benen efter i måndags och kände mig allmänt hängig i huvudet.
 
Vet ni vad det sjuka är?
 
Att jag stack ut och sprang, även om hela min kropp skrek "NEJ", bara för att det stod "springa" på min dagliga checklista. DET är riktigt destruktivt, och jag var så arg när jag kom in efter att ha sprungit klart för att jag ens gav mig ut, och för att jag tvingat min kropp göra något den inte alls var i stånd att göra. Samtidigt så får man en kick av att tvinga kroppen att göra saker som den inte vill, eller tvinga den att inte göra saker som den behöver. Hur blir man sån...?
 
Jag kanske måste acceptera att jag inte kan konditionsträna 4-5 gånger i veckan samtidigt som jag styrketränar 5 pass. Jag har alltid varit självdestruktiv, men någon gräns får det finnas.
 
Nu ska jag ta tag i mitt läskiga psyke på riktigt... Till min hjälp finns ett badkar och block.
RSS 2.0