Händelserik dag, minst sagt

Idag har det hänt så jäkla mycket grejer.
 
Har jobbat hela dagen, och för det första så har min snuskhummerlista vad gäller kunder fått en ny första placering. Det briljanta är sagt utav en person som arbetar för ett av de företag som tankar där varje dag, yey.
 
Kund: Hej min sockerpingla.
Jag: Hej
*tystnad och han bara tittar på mig*
Jag: ähm, Vad vill du ha?
Kund: Vad jag vill ha av dig kan jag inte säga här, men om jag får ditt telefonnummer kan jag smsa allt jag som jag har fantiserat ihop, och vad jag vill göra med dig
Jag: ÖH?! Nej, jag ger inte ut mitt nummer till någon.
Kund: *blinkar* Men jag vill ändå ha en korv, en stor en, med mycket sås. *Slickar sig om munnen*
 
GIVE ME A FUCKING BREAK DITT SKABBIGA AS. Jag tappade typ fattningen av den där konversationen och ba wtf?
 
Ah, sedan dröjde det väl någon timme innan Elin smsar: "Rån i Huddinge?! Are you alive?!". Två sekunder senare stiger 2 poliser in i butiken, uniformsklädda, blonda, snygga osv. (ah, you get it), och börjar ställa frågor. Dem tyckte jag var jätterolig och frispråkig? Men ställer dem så korkade frågor som "Har det vara några skumma typer här inne under morgonen?", så måste dem väl ändå definiera "skummisar"?!
Jag svarade därför, "ja, om ni skulle kunna definierar hur en "skum typ" ser ut så kn jaag svara, för större delen av alla som går här dagligen är mer eller mindre skumma.". Båda skrattar, fast jag tyckte att jag hade en poäng. Då besvarade jag skrattet med "ahmen, lär ni er inte att specifiera era frågor liksom?", ja, då skrattad dem ännu mer. Jaja, sedan blev dem allvarliga och sa att det varit ett värdetransport rån nere i huddinge centrum, men jag visste nada. 
 
När jag sedan gick hem 6 h senare och handlade på hemköp så kom två väktare med en man med samma signalement som polisen uppgav när de pratade med mig!? Alltså, jag blir lite upphetsad (eventuellt fel ordval i det här sammanhanget, men iaf).
 
Strunt samma, nu ska jag hoppa i ridkläder och packa grejer till jobbet imorgon.
RSS 2.0