Saknar bloggen

Flera gånger har jag kommit på mig själv med att jag gått runt och "skrivit ett blogginlägg i huvudet", men aldrig skrivit ner det. Logik.
 
Jag gillar att skriva, och jag har alltid "skrivit av mig" fler gånger än "skrikit av mig". 
 
Iofs har det varit alldeles för mycket skola, och alldeles för lite tid, så jag har tvingat in lilla Perbz i en låda där hon fått sitta och vänta på att komma ut i livet igen. Förhoppningsvis så blir hon utsläppt idag eller imorgon när tentaresultaten från i onsdags kommer, och är den godkänd så kommer jag ligga i en hög på golvet och grina för att jag är så jävla bra.
 
Förra kursen är nämligen det svåraste jag någonsin gjort, mekanismer everywhere, och skola från tidigt till sent och labbassistenter som betett sig som arslen och varit fruktansvärt nonchalanta. Speciellt när vi hade redovisningar inför alla människor och vår assistent sitter och säger inför alla "OH, I really didn't like your presentation, and your mechanismarrows were wrong, and I hate that you were reading from a paper". MAN SÄGER INTE SÅ INFÖR EN HEL GRUPP MÄNNISKOR, och den tjejen var f.r.u.k.t.a.n.s.v.ä.r.t nervös. Så här höll det på i 20 redovisningar, och jag blev bara argare och argare för varje, så till slut glömde jag bort att jag var nervös. Att han dessutom satt och lekte med sin telefon under alla redovisningar för att bara vara medveten om omvärlden precis efter att ett par var  färdigt gör att han ännu mindre får säga elaka saker. Whatever, jag överlevde, även om jag gjorde honom arg när vi redovisade, men det är en annan femma.
 
Nu ska jag åka till skolan för en biokemiföreläsning, sedan ska jag göra gastroskopi för att kolla magen. Gött. SÅ nu ska jag vara hungrig i 6 h, inte kul...
RSS 2.0