Lucia

Idag har jag firat Lucia med en föreläsning om metabolismen. Vet ni hur komplicerade vi är?
 
...och vår underbara föreläsare får alla pluspoäng när hon står och argumenterar för hur mycket LCHF-dieten skadar kroppen och hur mycket extra energi som faktiskt krävs för att käka på det viset. "Ja, och det hela blir ju helt klart värre eftersom det påverkar alla människor eftersom ketonkropparna gör att dem luktar äckligt, annars hade det väl varit okej!" *HIGH FIVE*.
 
Dagen avrundades med ett besök hos psykologen (japp, numera har jag på papper att jag inte är som de andra barnen) och nu ska jag plugga metabolismbegrepp. Det var kanske lite mer än vad jag trodde, ehe.
 
Imorgon ska jag träffa en av de finaste jag känner, Frenischis. Vi håller en stadig kontakt genom att träffas två gånger om året, suck. För lite!
 
 
RSS 2.0