Toalettuppgörelse

"Om ni delar på städningen av badrummet så städar jag resten" - Mamma
 
Detta ledde precis till en tolettuppgörelse systrar emellan. Efter överläggning kom vi iaf fram till en någorlunda rättvis uppdelning!
 
Skit samma, (<-- HAHA, fyndig!) jag har varit hos optikern nu på morgonen eftersom hela min värld är suddig när jag har linser. Och han slutsats efter massa bokstavsrabblande: "Du ser, men ser ändå inte? Det är konstigt.". NEHÄ, säger du?!
Alltså, han menade att jag ser bra i linserna när man ska titta på bokstäver och annat shit, men att det är konstigt att jag upplever att jag ser suddigt och oskarpt med huvudvärk som följd. Han tyckte att jag skulle fortsätta med samma linser iaf eftersom ögontorrheten kan bero på att det har varit så jäkla torrt och varmt de senaste månaderna (linserna skrumpnar tydligen lite då?) vilket gör att man kan se lite suddigt. Så till hösten borde det i så fall bli bättre. We'll see...
 
RSS 2.0