Jobbproblem

Jag har kommit på en enda lösning på hur jag ska kommunicera på jobbet imorgon & på söndag, och det är med lappar.
Fattar ni hur fånigt det kommer se ut?
 
Först tänkte jag att "äsch, jag säger ju ändå inte så mycket när jag bara står i kassan", men sedan började jag tänka efter. För varje kund (ca 250-300st/pass) säger jag: "Hej", "något mer", *ger vägbeskrivningar*, *svarar på frågor*, *småpratar med stammisar*, "kvitto på det?", "nya lotter eller vinstbeloppet?", "kaffe har du nere i hörnet", "lock och socker på bordet bakom dig", osv.
 
Det är med andra ord HELVETISKT mycket prat. Jag har två alternativ, antingen så har jag bara 1 lapp där det står "HEJ, jag får inte prata pa en stämbandsinflammation!", eller 1 lapp för varje del i en hel konversation. Jag väljer helt klart det första, det är inte lika fånigt...
Fatta att stå och ta upp en skylt där det står "HEJ", och sedan en "Vill du ha kvittot?". kommer någon ringa psyk. 
 
Men, jag har en plan, även om den kanske inte är helt 100...
 
(Och jag måste ju ha samma lapp på engelska ju?! Vad heter stämbandsinflammation?)
RSS 2.0