Fett nöjd och fortfarande i ett stycke

Så jag sprang alltså midnattsloppet igår, och jag är fortfarande i ett stycke!
 
Det enda jag ville var att ta mig runt i skapligt tempo. För en månad sedan tog jag mig knappt uppför en trappa utan att bli trött och andfådd, och jag tog mig runt 8 km på 75 minuter. Världsklass! Stackars mina lungor luftvägar... I tisdags testade jag att springa eftersom lungorna blivit så sjukt mycket bättre när jag tagit det lugnt, och jag lyckades faktiskt med 7 km på 40 minuter. 
 
Så igår lade jag mig i mammas tempo så jag inte skulle rinna iväg som jag brukar göra, och ja, jag är fasiken nöjd med att tiden 59.35, vilket faktiskt bara är ca 2 min sämre än förra året NÄR jag hade tränat. 2012 hade jag tiden 57.43. Skillnaden i år var att jag kände mig sjukt mycket fräschare när jag kom i mål. Förra året var jag så nära min maxpuls att jag såg prickar och var okontaktbar direkt efter, och det var väl bland det värsta jag gjort tror jag? I år så ba "var det inte värre än såhär?". 
 
 
De långsammaste avsnitten är helvetesbacken vid sofia kyrka som är hela 1 km lång, och mellan 7 & 9 finns den fantastiska mosebacke.
 
Nu är det malmö 7 september som gäller =)
RSS 2.0