Jag söker nytt jobb, vad som helst där jag inte behöver träffa människor

Idag var jag väldigt nära på att ringa chefen på plats och säga upp mig för att slippa alla kundjävlar som behandlar en hur som helst, och när det passar.
 
En äldre man kom in och skrek på mig och min kollega, ingen av oss fattade vad/vart problemet var och jag följde efter honom ut till bensinpumparna eftersom det varr ditåt han pekar (han tyckte jag var dum som inte fattade att det självklart var den röda bilden som var hans bland 5 andra!). Efter mycket om och men förstod jag vad problemet var, en skylt. EN SKYLT.
 
Så fort jag försöker svara på det han säger/frågar/skriker avbryter han mig. När han gör en paus frågar jag om jag kan få prata till punkt utan att han avbryter mig, han nickar, men avbryter mig lika fort igen så fort jag öppnar munnen. Samtidigt står hans fru tyst bakom honom och nickar instämmande till allt det han hivar ur sig.
 
Efter mycket om och men förstår jag vad han skriker om.
 
Vi har pumpöar, dvs. en pumpö som har en pump på varje sida. På varje kortsida sitter en stor metallskylt fastskruvad där det står vilka drivmedel vi erbjuder. Just den pumpen han ställt sig vid är avstängd, alltså har den gula skyltar på handtagen så man inte ska kunna tanka där (pumparna på ena sidan av den pumpön är således avstängda för reparation, medan de på andra sidan fungerar utmärkt).
 
Så, vad var problemet? Jo, att vi ljög när vi skyltade att den pumpen hade drivmedel (fast det bara var ena sidan som var ur funktion), och han nu skulle bli tvungen, pga. vårt bristande arbete i att inte ha spraymålat hela skylthelvetet med att pumparna faktiskt inte fungerade på ena sidan, och att han nu skulle bli tvingad att sätta sig i bilen och köra ett halvt varv runt pumpen till några av de handtagen som fungerade. GIVE ME A FUCKING BREAK.
 
Den tiden det tog för mig att förstå vad problemet ens var tog 20 min. Under den här tiden fick jag höre diverse:
"Fattar du?! eller är du trög?!" (Nej, jag kunde bara inte svara för att du vägrade hålla käften, och att jag inte ser någon mening i att vi står och skriker i mun på varandra)
"Dagens ungdomar är inte de briljantaste, de borde ta tag i sina liv, speciellt du flicka lilla" (Sååatte, det är inte att ta tag i ens liv att arbeta för att få cash?)
"Riktigt dålig service att dig att inte ta ner skylten! Lögnare är några jag ser ner på" (Jag ska bara hämta en motorsåg och såga av bultarna den sitter fast med i marken)
"Du borde bli mer hyfsad mot äldre, helt klart" (Jag fick ju inte en syl i vädret?!)
"Jag ska ringa din chef och tala om för honom hur oduglig du är på att utföra ett enkelt arbete"
"Du verkar faktiskt lite efterbliven, men det är ju klart" (Vadå "klart"?)
"Jag tycker allt att man ska behärska ditt arbete innan man börjar få betalt"
"Tycker inte du att det här med skylten är ett problem?! Hur kan du säga så???" (När jag lyckades få ur mig att han helt ärligt är den första som ens uppmärksammar det)
 ...och såhär fortsatte det i 20 min innan han kastade en 1000-lapp på mig, körde runt pumpen till andra sidan, tankade och åkte därifrån. 
 
Kan någon bara tala om för mig vad av ovan som faktiskt hade något med skylten att göra? Och varför man lägger så enormt mycket energi på en skylt? Och varför det inte är okej att den är kvar när pumparna väntar på service? Det var väl skylten och inte mig det var fel på? Jag var mest imponerad över att han använde ord som efterbliven (och andra synonymer för det) mot någon han inte ens känner.
 
Jag ångrar så att jag inte tog regplåten så jag kunde söka upp hans adress och skriva honom ett förbannat långt brev att man inte behandlar någon enda människa på det här viset, men jag var lite för uppjagad för att kunna tänka klart.
 
Så, jag hoppas du är nöjd med att ha förstört hela min fucking dag, gubbhelvete. Ibland skäms jag över att vara av samma art som dessa idioter.
RSS 2.0