Vantar

Har införskaffat ett par vantar idag.
 
Ett återkommande problem som uppstår varje "vantsäsong" är det här med telefonen. Nu riktar jag mig inte till gammalmodiga människor som inte kommer förstå problemet (och hur jävla irriterande det faktiskt är) eftersom ni inte har touchmobil.
 
När det är 20 minusgrader kan man inte använda telefoner med pekskärm. Du måste ta av dig vantarna och förfrysa händerna för att kunna använda den. Nu har jag även informerat gammalmodiga människor varför det ibland kan ta så lång tid för en människa med en touchmobil att svara på sms eller svara i telefon när det är vinter.  Man har helt enkelt vägt fördelen med att ha ett par varma gosiga händer i ett par vantar, mot nackdelen, att krångla av sig vantarna och fumla upp telefonen (som man sedan kommer tappa nrä händerna är stelfrusna utan någon form av kontroll). Oftast kommer man även se att smset man fått inte var viktigt alls, och från en person man inte ens vill prata med, när man genomgått den här jobbiga processen.
 
Däremot är det sjukt roligt när folk använder näsan när de ska använda telefonen på vintern?! En hel drös människor på samma busshållplats som står och kladdar med näsan på skärmen samtidigt som ögonen går i kors när de stirra på den altför närgångna skärmen. "Nej, det är lugnt, dem är inte farlig, de väntar på färdtjänst!"
 
Ja, jag vet att det finns fingervantar som man kan använda telefonen med, men de är så sjukt fult när topparna är av annan färg, + att fingervantar är töntigt... Jag har vägrat dessa vantar.
 
Dessa däremot, rena trolleriet och söta på samma gång!
 
RSS 2.0