status i Finlandia

Väder: Sjukt kasst, och jag kommer blåsa bort och vara dränkt katt ikväll när vi ska springa
Finländare: måster vara, ursäkta mig, de mest oattraktiva jag någonsin sett, stundtals
Shopping: SEDAN NÄR FÖRVANDLADES HALVA HUVUDSTADEN TILL SHOPPING
Mat: nja, mest barer och glass (kan eventuellt förklara de stora ölmagarna, jag har en teori som säger att dessa har ett samband)
Scandic simonkentää: Sjysst, gratis wifi, vattenkokare + kaffe på rummet, även om alla stavar namnet helt olika
Vrister: Gnissliga i gångjärnen
Benhinnor: Känner just nu ingenting (Se: Voltaren och tigerbalsam)
Voltaren och tigerbalsam: Problemlösare, även om både mamma och jag blev förgiftade av ångorna i vår hytt igår när vi smörjt in diverse kroppsdelar. Kan nog liknasv vid nazilägrena när vi försökte gasa ihjäl oss själva med kamfer (frågade mamma vad den aktiva substansen i tiger balsam var, fick svaret: mmm...Zzz, kaprifol tror jag...). Doften gjorde dock att hela min näsa rensades från snor.
Lunchbuffén: kombinationen av asiatiskt ursprung, finska och engelska. Ojoj...
 
Mig själv: Insikten att inte vara som dem andra barnen har slagit mig stenhårt i huvudet, man åker fan inte land och rike runt för att springa lopp i snålblåst och regn, OCH betalar för det.
 
 
RSS 2.0