Prestationsångest

Det var ett bra tag sedan jag kände sådan där extrem prestationsångest vad gäller plugg, men jag blev just överfallen av ett litet sådant anfall.
 
Jag ska göra högskoleprovet 27 oktober, och det är lite ångestladdat, minst sagt. Utbildningen jag vill in på har otroligt många sökande, flera,flera 100, och det finns endast 36 platser. Det hela blir inte bättre av att jag blir placerad i en annan urvalsgrupp då jag kommer komplettera min gymnasiutbildning med kurser som krävs för utbildningen. 1/3 väljs från högskoleprovet, så jag känner att jag måste prestera galet bra för att vara på den säkra sidan.
 
Egentligen borde jag känna mig relativt säker, intagningen låg på ca 17 förra året, och om jag tillgodoräknar mig meritpoängen ligger jag på 18,5, vilket är rätt bra?
 
Iaf så håller jag på att förbereda mig, kika på lite gamla prov osv.
Självklart kommer det bli samma visa som alltid: Hetsa upp mig som inihelvete, plugga järnet, överinlär varenda detalj, säga att jag inte kan något, förstora upp allt bigtime, ha en bryta-ihop-gråtstund-för-jag-kommer-misslyckas-stund, ha råångest kvällen innan, gå upp på morgonen, åka dit, skriva, lyckas "rätt bra" i min mening men fortfarande vara missnöjd. Prestationsprinsessa i sitt esse.
 
Well, jag har självinsikt iaf?
RSS 2.0