Midnattsloppsturné avslutad för i år

Dåså. Då var alla tre midnattslopp genomförda. Turnén fullbordad, och jag önskar jag kunde säga "bäst när det gäller".
 
Loppet igår, alltså, jösses. från klockan 15.00 samma dag regnade det, non.stop. Det spöregnade! Vi hoppades att det skulle hinna sluta, men nej. I spöregn och blåst på snedden tog vi oss till start iklädda full regnutstyrsel. Det var kallt att ta av sig alla överdragskläder...
 
Efter att ha stått i sartfållan i blåst och regn, genomblöt, i 20 minuter, tänkte jag "vad fan håller jag på med?". Sedan gick startskottet.
 
Okej, jag var så sjukt, sjukt, sjukt irriterad på alla finnar och vädret!
1. Alla måste ha feluppskattat sin egen förmåga när de anmälde sig till de olika startgrupperna, och de i vår grupp skulle aldrig kunna genomföra loppet på max 59.59 min
2. Ingen hade koll runtomkring sig, de sprang i bredd så man inte kunde ta sig förbi, vilket tog en massa tid
3. MAN SPRINGER INTE OCH DRICKER ÖL SAMTIDIGT
 
Banan var sisådär, förutom att människor sprang i bredd så var det otroligt smalt på vissa ställen, vilket gjorde att man tog sig fram otroligt långsamt, och löparna sprang långsamt så man fick försöka hitta omvägar runt dem. Dessutom var det kullersten otroligt stora delar av banan, och det är sjukt ojämnt = inte den bästa kombon med knasiga vrister och benhinnor. Mina nya skor var däremot awesome!
 
Men, vi hade lite tur, för det slutade regna efter några kilometer, däremot blåste det och ibland tog vinden tag så hårt i benen att man blev förflyttad i sidled! Och ja, jag önskar jag kunde säga att jag var "bäst när det gäller", det var ju sista försöket att komma under 55 min igår, 55.10 sprang jag på. 10 JÄVLA SEKUNDER. Det hade känts bättre om det varit större marginal... Jag hade lätt sprungit 10 sekunder snabbare om det inte varit sådan köbildning på vissa ställen!
 
Så, i Sthlm blev tiden 57.43 min (05:43 min/km), i Göteborg 56.47 min (05.41 min/km) och FInland 55.10 min (05.31 min/km). Förbättring iaf. Jag har hittat ett perfekt löptempo på en mil som jag orkar hålla, något jag aldrig trodde jag skulle kunna ha.
 
(btw så fungerar inte min telefon här)
RSS 2.0