Hunt the mailman

 
 
 
 
Jag beter mig alltmer som en hund för var dag som går.
 
Jag har blivit helt schizofren vad gäller posten och brevbäraren. (Jag väntar ju om antagningsbesked som ska komma med snigelposten)
 
Ett numera vanligt beteende hos mig är att jag sitter och sjunger till spotify på mitt rum, stelnar till när jag hör något vid ytterdörren och bankar på tangentbordets pausknapp. *Tystnad och intensivt lyssnande*
 
Tror mig höra brevlådan öppnas och stängas, förstelnad väntar jag i 20 sekunder så stackaren ska hinna flytta på sig så jag inte slänger upp dörren på honom/henne.
 
Slänger mig ned för trappan, håller på att halka på mattan och kastar mig på dörren. Gräver i brevlådan med andan i halsen och full av förväntan. Nada. Bara reklam. Varje gång.
 
Dock ska det nämnas att denna procedur händer flera gånger om dagen, vilket betyder att brevlådan oftast är helt tom när jag kommer rusandes eftersom posten kommer endast en gång om dagen. Klimax.
 
 
Jag är galen.
RSS 2.0