Globen Ica

Behövde ett mellanmål och gick in på Ica i Globen centrum, och oj vad jag hittade roliga bars!
 
 
Dessa hittade jag för 15 kr/st, och jag är riktigt imponerad över innehållsförteckningen och över att den är gjord med minimal påverkan på miljön! Barsen är kallpressade och har aldrig värmts upp (räknas som rawfood) och inget tillsatt socker eller sirap. Pecan pie innehåller endast 52% dadlar, 28% pekannötter och 20% mandlar, that's it, och innehåller 150 kcal och smakde förvånansvärt bra.
 
Enda nackdelen är väl att det med endast ett innehåll av nötter så stiger mängden fett i den, och proteinhalten är inte speciellt hög, men samtidigt är det bra fetter. Sedan blir det till att testa de andra två också.
 
Dock måste mamma och jag ta en sväng till den ica-butiken igen! Det fanns massa annat roligt som jag aldrig sett i andra matvarubutiker.
RSS 2.0