Ursäkta, jag har ballonger på jäsning

2 sekunder efter att jag postade inlägget om att mitt experiment inte fungerade kom Camilla upp och skrek: "Vad i hela helvetet håller du på med köket!?". Jag varnade er.
 
Min spontana reaktion var att skrika tillbaka: "FUNGERADE DET?!?!?!?", samtidigt som jag rusade ner och höll på att ramla i trappan. Och yes, äntligen fungerade det! (efter att ha överdoserat alla inblandade ingredienser dock).
 
Nu sitter jag och skriver labbrapport, och det går faktiskt rätt bra. Inte direkt den svåraste labben, men känner att jag kommer få problem med att diskutera resultatet då min hypotes stämde till punkt och pricka. Är man kemiskadad och läst om både jästceller, cellandning och etanolframställning så vet man exakt vad som kommer hända liksom. Det blir till att ordbajsa rejält.
 
Efter - före

 
Fiiiina!
RSS 2.0