H*lvetes jäv#%=)("/ =#¤(

ÅH!
 
Okej, jag fick mitt efterlängatde besked för fysiken idag, för typ 50 min sedan. Kan inte ens beskriva besvikelsen! Från "Yes, nu ska jag få plugga grejer som leder till min drömutbildning!" till "fuck, nu kanske allt sket sig och jag måste vänta ett år till".
 
Det var inte tillräckligt många som sökt till fysiken den tid jag hade sökt, vilket gjorde att alla fysikare slogs ihop på helt andra dagar och tider än vad som var sagt från början. Ja, nu infaller biologin och fysiken exakt samma tider, exakt samma dagar... Man skulle ha kunnat tänka sig att jag skulle kunnat gå på "vartannat tillfälle" och läsa ikapp på egen hand, men när jag ringde för att reda ut varför jag inte fått de tider jag sökt till visade det sig att det är obilgatorisk närvaro pga. att det krävs att man är med på varje laboration för att få betyg.
 
Om det hade varit så att den ena kursen inte innehöll några labbar hade det fungerat, men nu innehåller båda kurserna det, vilket gör det omöjligt att läsa dem samtidigt iaf. Men, jag frågade om det gick att flytta min biologi till någon annan tid, men det var samma sak där, inte tillräckligt många sökande och den går endast på den tiden jag är utsatt på. Försökte kolla om det gick att läsa vid någon annan skola/annan kommun, men om vi säger såhär, efterfrågan på att läsa biologi och fysik är inte något vidare stor. Det finns knappt någonstans man kan läsa det verkar det som.
 
Dessutom ligger fysiken sjukt sent på eftermiddagarna. Biologi-passen är något kortare, och slutar därför inte så jävla sent.
 
Nu måste jag alltså välja om jag ska läsa fysik eller biologi den här terminen, och söka om något av ämnen till period 1 som börjar i januari. Om jag läser 1:a perioden så slutar den samma dag som det går att ansöka till universitet, men då måste jag skicka in massa kompletterande handlingar innan jag får söka iaf. Det blir knappt om tid och jag vet inte om man hinner få in allt? =S
 
Om jag inte lyckas kommer jag få vänta ett år till med att söka. Waste of time. Första gången jag känner att jag borde ha läst fysik B på gymnasiet även om det var det sista jag ville.
 
 
RSS 2.0