Böcker

Kurslitteratur, check.
Första inlämningen i biologi, check.
 
Jag kan eukaryota och prokaryota celler i sömnen, så jag kunde lämna in den första uppgiften utan att böckerna hunnit komma, så jag gjorde klart den direkt imorse och lämnade in. Åh, vad jag hatar att vara överambitiös ibland!
 
Däremot är jag glatt överraskad av Jensen education när det gäller den här distanskursen? Läroplattformen är väldigt bra, alla som läser samma kurs har ett forum där man kan kommunicera med varandra och läraren. Man får mejl från läraren med information (fick 3 st bara idag liksom?) och alla lektioner och uppgifter ligger i ordning med sidnummer i kursrummet + alla inlämningsdatum. Min asperger älskar strukturen!
 
 
Hade precis varit i centrum för att fixa accesskortet och klivit in genom dörren hemma igen när jag fick sms-aviseringen om att jag kunde hämta böckerna. Oflyt! Det var bara vända och gå tillbaka en gång till i regnet.
 
 
Känner att formelsamlingen kommer användas flitigt under kommande veckor med fysik... och de stackars hörnen kommer få känna på min fysik-frustration. Boken kommer se ut ungefär som min religionsbok där hörnen var alldeles blodiga för att jag dragit sönder naglarna mot kanterna.
 
Nu ska jag ta en "före-bild" på fysikboken, sedan väntar vi 10 veckor innan jag tar en "efter-bild" för att se skillanden!
RSS 2.0