Åsö

Nu är jag hemma från fysiken.
 
Tyvärr fick vi inte träffa vår riktiga lärare som ligger hemma sjuk, men vi fick träffa en annan fysiklärare som var väldigt... speciell. Först när jag såg honom tänkte jag "ÅHNEJ". En liten gubbe med kort hår uppe på huvudet och långt hår i nacken, helt grått som stod överallt, fjällräven byxor, ergonomiska tofflor, yviga gester, lacoste t-shirt och ett par glasögon som var prickiga i knalloranget/lila/grönt, ja, ni kan väl tänka er.
 
Men han var riktigt rolig, och framförallt så märktes det att han gillade att undervisa. Det var pennkastning över halva klassrummet för att förstå kaströrelser och linjaler som agerade brädor med jämvikt. Sedan att jag fortfarande tycker det är svårt är väl en annan femma, och att stolarna på Åsö är sjukt obekväma. De är precis för höga, så om jag sitter som en normal människa har jag inget blod i benen efter en stund ...
 
Dock kände jag mig lite off, för alla som var där (ca 30 st, varav 4 st tjejer) hade liksom kuggat fysik B på gymnasiet och ingen verkade vilja vara där... Sedan fanns en annan pajas där, en sådan där som bara ska ha en kula i pannan. Den som sitter och "mmm":ar högt som att läraren bara pratar med honom, och på varje fråga så svarar han på en gång utan att låta någon annan försöka. Sedan blandar han in en jävla massa komplicerat för att stylea och visa hur jävla bra han är, och jag blev så jäkla glad när läraren  ba "Nu får du sluta blanda in saker som inte hör hit, det förvirrar bara ännu mer och låt andra svara på frågorna också, jag pratar inte alltid med dig"
. Inte för att han fattade, men iaf.
 
På måndag är vår riktiga lärare tillbaka. Spännande. Hade dock velat ha kvar den här gubben, fett skön.
RSS 2.0