Ingen kan gömma philadelphia för mig

Jag kan sitta och äta philadelphia original direkt ur burken med sked.
Jag har minst 1 cm lager på hela smörgåsen.
Det är mer ost än kex.

Jag har ett kärleksförhållande med philadelphia. Den lite beska eftersmaken, den kladdiga konsistensen, den vita färgen... (Jag vet hur ni tolkar det, pervon)
 
Så, hur tror ni jag reagerade när marabou skulle lägga sig i och göra en marabouphiladelphia ? Men, som trogen och lojal partner måste jag ju självklart smaka den. Det är min plikt som philadelphiaälskare innan jag kan såga den och eventuellt ersätta originalet.
 
Jag har ägnat senaste veckan åt att försöka hitta den, och idag hittade jag den. Jag roffade åt mig de två sista små paketen som fanns kvar. De låg längst in under en hyllkant, trodde de på allvar att de skulle gå min philadelphianäsa förbi? Icke.
 
Ja, självklart var jag tvungen att smaka på en gång när jag kom hem, en liten sked bara liksom. Och JÖSSES. Jag byter partner, ingen philadelphia original längre, nu är det marabouosten som gäller. Otrohet egentligen, men skit samma.
 
Alltså, otroligt mild chokladsmak, och istället för att vara sådär sötsliskig som nutella är känner man den lite beska ostsmaken efteråt. Mina smaklökar dansade salsa i munnen. 290 kcal per 100g, hela innehåller ca 460, japp, nytt lördagsgodis är därmed infört. Ge mig bara en sked så löser sig resten.
 
RSS 2.0