Hormoner är läskiga stuff

Ibland känner till och med jag att jag borde öva på att uttrycka mig på ett bättre sätt.
 
Var tvungen att förklarar att jag inte alls är manshatande feminist i min sista biologiuppsats, utan bara ville att det skulle vara samma säkerhetsvillkor för både män och kvinnor...
 
Men det var faktiskt länge sedan min genusskadade sida fick ved till sin eld, så det var på tiden att jag fick skriva ett genusperspektiv. Det var waaaay för länge sedan. 
 
 
 
Jag tänkte lägga till "cry me a fucking river" när det gällde männens biverkningar, men lyckades hålla mig i skinnet. Det har ju liksom ingenting att göra med att jag hatar män som klagar på det? Jag blir bara irriterad över att de inte får stå ut med samma biverkningar  som kvinnor pga. dagens sjukt stränga regelverk vad gäller just biverkningar, medan kvinnor dras med preventivmedel som skapades när det inte ens fanns ett sådant regelverk... Bara för att det kvinnliga hormonella preventivmedlet upptäcktes först liksom, då behöver man inte forska på manliga i lika stor utsträckning, eftersom kvinnorna redan kan skydda sig? Då går utvecklingen vääääääldigt långsamt på den manliga fronten...
RSS 2.0