Ge mig din hand, med dig vid min sida klarar jag allt

Fy fasiken vad den här dagen blev seg.
 
Kom till skolan, och det var svinkallt där inne. Därför tyckte jag att det var en underbart bra idé att ha jackan över axlarna. Ju mörkare det blev utanför, och ju mysigare det blev i jackan, desto tyngre blev mina ögonlock. Vid 15.30 satt jag bokstavligt talat och sov utan att fatta ett ord av vad som sades. Eller jag sov inte, jag hörde bara inte något för att jag var tvungen att försöka hålla mina ögon öppna, och linserna ville bara klibba ihop mina ögon. Spännande.
 
Väl hemma koffeinchockade jag kroppen och åt mat, så nu är jag vid medvetande igen och ska försöka ta mig till gymmet. Camilla kom in och frågade om vi skulle ha "sällis", den lilla nuttisen.
 
Jag har citerat fysikboken här under, och alltså, hur tänker de som skrivit boken när det är ungdomar som ska läsa? Tror dem på allvar att vi ska klara av att läsa det som faktiskt står utan att tolka det helt bananas?! Första gången jag gillade fysikboken, kors.
 
 
 
 
RSS 2.0