Fysikprov, check

Ibland måste det få vara okej att inte orka, det brukar inte komma från mig, för jag gör saker även om jag inte pallar. Sedan om det är något bra eller dålig låter jag vara osagt.
 
Nej, men efter att ha råpluggat fysik och biologi dag in och dag ut, gått upp tidigt varje morgon för att hinna med alla "prio 1" osv. så tog jag slut totalt idag efter fysikprovet. När jag suttit på arslet från 13-17 och räknat, räknat och räknat, så var jag helt tom i huvudet, trött som jag vet inte vad, träningsvärk i hela kroppen, torr i ögonen, och det sista jag ville var att stressa hem för att springa in genom dörren, byta om och sedan cykla iväg igen på mindre än 10 min för att hinna till stallet. Jag skulle inte kunnat prestera mer idag.
 
Vad gjorde jag? Jo, jag ringde och avbokade dagens ridlektion. Av någon anledning kändes det som ett nederlag. , Var det ett nederlag bara för att det var inplanerat och jag inte orkade? Måste komma över superwoman-syndromet, och det är okej att inte vara på språng, ha en miljon järn i elden samtidigt och vara nödvändig hela tiden, försöker jag intala mig iaf.
 
Nu ska jag inte plugga något mer idag, jag ska duscha och läsa. Sedan ska jag gå över till Pär för att laga mat och bara ta det lugnt. Jag behöver det, och för en gång skull så lyssnar jag faktiskt på kroppen och knoppen.
 
Fysikprovet gick förövrigt... jag vet inte? Jag failade nog vissa kaströrelseuppgifter, och vissa uppgifter som var på godkänd-nivå hade jag problem med, och de borde inte varit så. Samtidigt så kände jag för första gången att jag faktiskt behärskade fysik, och tyckte vissa uppgifter var lätta, vilket jag aldrig känt. Fast det viktigaste av allt var att jag för första gången faktiskt ville/försökte visa att jag kan tänka fysik, oavsett om det var en uppgift jag kände att jag inte skulle klara så gjorde jag så långt jag kunde, fick förmodligen fram felaktiga svar på vissa av de svårare uppgifterna, men jag suddade inte ut det så fort jag trodde det var fel. So what om det är fel, jag försökte, och jag tänker tro att det är rätt. Jag gav mig till och med på mvg-uppgifterna, och jag löste tre helt och hållet, en hann jag inte med och en annan fastnade jag helt på och visste inte hur jag skulle gå vidare efter hälften.
 
Okej, det låter som att jag kanske var nöjd med ett prov för första gången i mitt liv, och det är knäppt, för jag vet att jag inte kommer få något högt betyg, men jag visade iaf allt jag kunde.
RSS 2.0