I am gonna tell a secret

Japp, jag har en hemlighet att berätta.

Man får inte vara glad. Man får inte vara det. Och om du mot förmodan är det, räkna med att det kommer vara exakt tvärtom en vecka senare. Det är så jävla värdelöst att känna sig glad, för att redan innan veta att man kommer vara arg, ledsen och sur bara några dagar senare. Det är rätt meningslöst att ens försöka vara glad från början då.

Jag var glad i fredags för att:
Jag hade fått bra resultat i både svenska och religion
Jag hade umgåtts med tjejorna efter skolan
Jag hade lyckats få in historiarapporten
Vi hade lyckats ändra schemat så vi får ledigt på fredagar
= Anledningar att vara glad för!

Idag ändrades det (SURPRISE).
Kemi- och biotekniksläraren (och coach) är DUM.I.HUVUDET.
Vi ska inte ha några kemilabbar, men det vill han ha så då ska vi använda tiden som är avsatt till bioteknik till kemi istället? Det betyder att vi kommer läsa mer än 100p kemi, vilket är rövigt.
Han hade typ tagit "nyagymnasiets" betygskriterier till oss fast vi inte ska ha det. Han lägger kursprov överallt + direkt efter lovet. Han hittar på egna regler 24/7.
Dessutom finns risken att hans skitlektioner blir flyttade till fredagar istället för onsdagar, men jag går hellre sent på onsdagar och är ledig fredagar än tävrtom. TEKRIM förstör dessutom hela skiten.

Dessutom ska han lära oss om "brått" (översättning: brott) och visa oss vad "betygs kriterierna" är. inte kosntigt att hela vår klass är experter på särskrivningar som inte går att skriva fel på... "Var för" (översättning: Varför) och "våldtäckt". Vi är framtiden sägs det. We're screwed.

Fuck off. Nu ska jag plugga. yey.
RSS 2.0