väderleken är ingen lek

Okej, jag skulle har varit på väg till skolan för ett bra tag sedan. Men väderleken sätter stopp för mig.
 
För tillfället snöar och blåser det värre än imorse, och smhi talar snällt om för mig att det är en stark klass 2 varning. Efter långt övervägande bestämde jag mig för att strunta försöka åka pendeltåg idag. Jag kommer bara få stå och vänta, bli stressad för att jag slösar en massa tid, och sedan bli otrevlig.
 
För mitt eget, och andras bästa, väljer jag att sitta kvar inomhus i pyjamas och tofflor och arbeta mig igenom kapitlet vi skulle gått igenom idag, exciterade atomer och ljus, spännande... För första gången idag tackar jag för att jag läst en massa kemi, och redan kan en hel del om just det. Men det har ni aldrig hört mig säga, så vi låtsas inte om det. Shhh...
 
Lite trist dock att vi skulle få tillbaka fysikproven idag, men men, får kika på det imorgon istället när det inte ska snöa så förbannat mycket. Igår var det mysväder ju? inte så kallt och bara snö på marken liksom.
 
 
 
RSS 2.0