Nu förstår jag hur tungt det var

Jag är så otroligt lättad och stolt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Nu vet jag hur mycket fysiken har vägt på mina axlar, för när den togs bort skulle jag behövt ett par tyngre skor.
 
Åkte in till skolan som vanligt med tron om att vi skulle gå igenom de sista kapitlena till provet som är på torsdag. Men, så fort vi satt oss kommer han in och berättar att det inte finns en chans att vi ska klara provet på torsdag med den lilla tid vi haft på oss att träna på att lösa uppgifter, som är det viktigaste, och att han inte ville dela ut ett prov och veta att hans elever skulle misslyckats något kopiöst (första mänskliga läraren? Japp.). Vi hade egenligen två kapitel kvar att gå igenom, men efter snökaos och sjukdom har vi blivit av med en massa lektioner, och låg redan efter innan vi börjat eftersom det var så lite tid till en så tung kurs.
 
Alla trodde att provet bara skulle bantas ner, men istället sa han att han valt att basera sin betygssättning på de labbar och de tidigare provet som vi gjort (som ändå haft med mer än hälften av kursen). Sedan fick vi tillbaka provet.
 
Jag fick B+. A är högst. Jag kan ju inte fysik? Han var imponerad över mina resonemang? Say what? Jag blev helt ställd, men samtidigt sjukt lättad. Hade lyckats skrapa ihop alla poäng på 13 av 16 frågor. Av de tre som jag inte fått alla poäng på hade jag inte hunnit med en, missat en siffra i slutledet på den andra och därför fått fel värde på svaret och den sista hade jag missuppfattat. Inga stora fel med andra ord. När jag pratade med honom så sa han att han ville jag skulle komma på onsdag för att diskutera provet, och därför ha chansen till ett A i hela kursen, men att jag ändå skulle få B om jag inte kom. Jag är i valet och kvalet, jag är väldigt nöjd med mitt B, men om det är så nära ett A kanske man ska försöka? 
 
Attans vad jag kämpat med den här jäkla kursen. Och jag kan fysik btw. Nu är det bara biologin kvar, sedan har jag min efterlängtade behörighet. Finally.
 
RSS 2.0