Lättnad och avslutat

Behörighetskapitlet är avslutat och klart. Avbockat på min att-göra-lista.
 
Nu har jag all jäkla behörighet som jag behöver.
 
Provet gick väl bra, inget var svårt, men det var sådan extrem tidsbrist att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Kikade först igenom provet snabbt, och såg att det var 15 frågor varav 7 var "över G". Min spontana reaktion var väl typ "helvete" när jag fattade hur stressigt det skulle bli att hinna med allt på ynka 2 h. Saken med biologi är ju att även om det bara en är G-fråga så blir det jäkligt långa svar, t.ex. "redogör för en syremolekyls väg från luften till cellen". Ja, det är på G-nivå, men fatta hur långt jävla svar det är?!
 
Det slutade med att jag med flit hoppade över 2 G-frågor och gick på VG/MVG-frågorna, och jag tror inte jag hann svara ordentligt på någon av dem, men men. Jag gjorde det bästa jag kunde.
 
Nu är det bara lite efterpill som ska göras, typ beställa betygen och skicka till antagning.se.
RSS 2.0