Midnattsloppet Sthlm

Nja, det gick inte alls som planerat, och inga 55 minuter där inte, däremot 57.43. Inte okej.

I tisdags, alltså bara några dagar innan start, så fick jag jätteont i högra ljumsken. Jag tejpade den och började käka voltaren. Kan ni föreställa er hur roligt det såg ut när jag försökte tejpa en fucking ljumske? Ner på huk och pilla liksom.
Tejpen fastnade både här och där, och det gjorde svinont att dra bort den. En brazilianare light typ.

Den tisdagen var jag så förbannad på min kropp för att den inte vill samarbeta. Båda benhinnorna är ju konstant uppfuckade, ett knä med avdraget korsband, svullna vrister och så en ljumske. Det är så extremt frustrerande när den fysiska statusen vinner över den psykologiska. Hur mycket hjärnan än vill så pallar inte kroppen och man får se sig besegrad. (vilket jag har väldigt svårt att acceptera)

I alla fall, ingen mer konditionsträning den veckan och bara lätt styrketräning, skittråkigt.

Egentligen borde jag vara nöjd med tiden jag sprang på, för det var backigt, och jag sprang hela milen utan avbrott. (inte ens i den värsta backen vid en kyrka gick jag)

Sedan mellan 5-7 km fick jag ont i bröstkorgen, och ja, självklart trodde jag att jag skulle dö med tanke på att min pulsklocka pipit oavbrutet sedan start vilket indikerar att man ligger på 180 i puls. Nu i efterhand tror jag att jag fick ont pga. att jag skadade bröstkorgen för ett år sedan när jag tränade dips utan motvikt. När jag pressade hjärtat och lungorna på ett hårdare sätt än vad jag någonsin gjort så expanderade antagligen lungor och hjärta maximalt och tillförde ett konstant tryck på bröstkorgen = ont.

Men, ändå klämde jag till med 5 min/km på de 2 sista kilometrarna, vilket jag är nöjd med, och det visar ju att jag inteär helt ute och cyklar när det gäller att springa i ett tempo så man orkar hela vägen, även om jag är en kass långdistansare.

Jag tror också att jag lyckades nå min maxpuls, som mest uppmätte pulsklockan 199 slag, och average var 188 = galet intensivt! Under loppet brände jag 750 kalorier, jösses.

Egentligen borde jag väl trycka att det gick bra, men det kändes inte bra, alltså gick det inte bra. Dags att ladda om för Gbg's midnattslopp om en vecka.
RSS 2.0