Vårdcentralsmorgon

Jag har varit på vårdcentralen hela morgonen typ. Min feber åker fortfarande bergochdalbana, vilket inte är normalt.
Han lyssnade på lungor: "Kraftfulla lungor!"
Han lyssnade på luftvägar: "Inga problem"
Han lyssnade på hjärtat: "Mycket starkt hjärta"
Han kollade i halsen: "Inga svullna halsmandlar eller prickar"
Han kollade blodtryck (och kommenterade min tatuering): "mycket bra blodtryck"

Alltså blev det till slut blodprov. Jag tog tre stycken. Aouch. Okej, så farligt var det inte, men mitt armveck är fett ömt. När svaren kom tillbaka och han tittade på dem så utbrast han bara "Mycket bra resultat!".
Sammanfattning: Jag är egentligen frisk och har bara bra värden, men ändå har jag feber.
Lösning: Slemlösande halsgegga som smakar syntetiskt diskmedel och vila. Samt att jag är 150 + 215 kr fattigare

RSS 2.0