Dag 15 - Min favoritplats

Jag har precis kommit hem från mitt favoritställe, gymmet!

Jag har ingen aning om vad jag gjorde på kvällarna innan jag började springa på gymmet. Eller iof, när jag började så gick jag ju direkt efter skolan, men iaf.

Gymmet är den enda plats där jag kan stänga av allt och bara fokusera på mig själv. Utan det hade jag inte klarat NV och allt plugg som snurrar i huvudet hela tiden. Jag går in med värsta paniken och mår allmänt dåligt och går därifårn helt lugn och klar i huvudet. Sanslös känsla.

När folk säger åt mig att "du kanske ska vila en dag i veckan", men att säga åt mig att SKIPPA en dag på den enda platsen i hela världen där jag är lugn och mår bra är som att ta död på mig. Det är där jag får utlopp för alla känslor och ilska som inte får komma ut annars. Hur sur man än är när man går in så blir man glad på en gång när man ser alla trevliga & roliga människor som vill prata med en. Man blir uppskattad och alla delar samma intresse.

Dessutom går det nästan alltid bra och jag gör framsteg i princip varje gång jag är där. Det är en positiv kurva jämfört med resten av livet som går upp och ner, eller mest ner egentligen. Jag vet med viss säkerhet att det kommer gå bra på gymmet.

Jag får inte glömma att vikterna och konditionsmaskinerna där är nästan det enda jag kan träna med tanke på benen, så jag har ingen annanstans att ta vägen.



Haha, tror jag har förklarat klart min kärlek för gymmet nu XD
RSS 2.0