Dag 14 - Mina drömmar

Jag vågar nästan inte ha drömmar, det är ju som mål, och jag gillar inte mål. Man blir bara besviken när man inte uppnår dem...
Dessutom vet man inte vad som händer, något helt oförväntat kanske händer och ändrar din plan fullständigt. Man kanske hittar ett nytt intresse, vilket innebär en ny dröm. Man vet aldrig, det är just därför man aldrig ska lita på horoskop och profetior om framtiden. Vem vet, jag kanske dör imorgon, blir allvarligt sjuk, flyttar utomlands, vinner på lotto osv. Det finns inget bestämt.

Men men, något som jag verkligen skulle vilja göra är att gå polishögskolan, det är väl en dröm kanske? Nej, jag vet inte. Annars är det väl det gamla vanliga, en dröm om mycket pengar, fint hus m.m.

Bestäm inte framtiden, inget är förbestämt. Jag menar inte att man ska ta dagen som den kommer, för då kommer du dö utan att ha gjort något med ditt liv, och du kommer ångra dig. Ha drömmar och mål, men utan att hålla på dem för hårt.
RSS 2.0