Glaskrossare

Jag hoppas verkligen inte att krossade glas ger samma otur som en krossad spegeln?
Om så är fallet, ja, då är det illa...


För några veckor sedan när jag var uppe på nattlig vandring i mitt rum, och självklart glömt högen av använda glas som stod på golvet, så sparng jag självklart in i dem. Detta ledde till glaskross över hela golvet, samt begravning för 4 glas.

Imorse gjorde jag en fet kopp kaffe, sedan skulle jag baaaraaa sträcka mig över koppen = drog ner det i golvet och mina ben blev badade i kaffe. *Note: it was HOT*
Denna incident fick oväntade konsekvenser då jag förskte mig på ett mordförsök på syster, som fick en glasbit i foten. Detta skylldes på "dålig städning". True story, just saying.

Gissa vad jag precis gjorde? Jag krossade ännu ett glas. Så sjukt hopplös jag är ibland.

Teori: Ha inte glas på golvet, och plocka ned använd disk på en gång.
Praktik: Går åt skogen
RSS 2.0