Skilj på fucking begrepp!

Alltså, jag blir galen. Sitter inne och kikar på lite bilder på weheartit, och jag blir mörkrädd!
BIlderna som finns där kan man tagga med olika saker, och i det här fallet så är det dem som taggar bilderna som det är helt jävla fel på. Det är människorna som taggar bilderna med dem där orden som skapar det sjuka idealet som finns.

Okej, nu kommer begreppen som människor inte kan skilja på, och som gör mig skogstokig!
Begrepp: Vältränad & smal (ej naturligt)
Det är två helt fucking olika saker!

bilderna nedanför är taggade med ord som "fit", "abs", "muscles", "perfect" & "fitness"



Det är inget fel på tjejerna, det är fel på taggarna. Jag ser bara ben, inte en enda muskel. Är det så här alla går runt och tror att "abs" och "muscles" ser ut? Det är sjukt.

Well, här är lite riktiga muskler, och hur det ser ut, även om det kanske är lite mycket ibland.





Vältränad är: äta rätt, bra och nyttigt, samtidigt som man tränar
fejkvältränad är: sluta äta och inte röra på sig något
...och dem flesta ligger mittemellan.

Det är inget fel på någon utav tjejerna, men dem där jävlarna som taggar är ena riktiga sopprötter, allvarligt. Att vara naturligt smal, naturligt kurvig, naturligt whatever är det inget fel på, men en kurvig tjej som tror att hon är vältränad för att hon slutar äta är inte okej.

Sedan hittar man sådana här bilder:

Och vad fan är det här för uppmaningar?! Ät din jävla kaka så länge du tränar.

Vad har alla sådana här uppmaningar (som på bilden till höger ovan) gemensamt då?
Jo, det är bara tjejer i bakgrunden, jaghar inte hittat en enda en med en kille.

Det här inlägget är osammanhängande utan poäng, men jag blir så jävla provocerad och frustrerad av sånt där. Låt människor (tjejer!?) vara nöjda med sina kroppar så ska vi se hur mycket lyckligare vi blir, för lycka sitter inte i hur man ser ut. Dessutom tror jag att jag har slagit rekord i svordomar i det här inlägget!
RSS 2.0