Elin

Ibland undrar man vad jag har för vänner, det här är från Elins blogg:

"7 juli 2011, Norrö.

Det har nu gått mer än 24 timmar sedan jag senast såg civilisationen. Ibland tycker jag att jag kan se ett McDonalds, men inser snabbt att det bara en synvilla, jag ser det jag vill se antagligen. Platsen där jag brukar se en full internet symbol på min ipod glappar tom och det känns inte rätt att inte kunna kolla min facebook eller mejl varje vaket ögonblick.

Jag såg en fågel förut, jag funderade en sekund på om jag skulle äta den eller inte i brist på en Chicken-bacon subway. Men sen ingås jag att jag inte hade något bacon så det skulle inte vara värt. Den sötbeska smaken av en latte är en smak jag knappt kommer ihåg längre och jag antar att ordet latte snart kommer försvinna ur mitt ordföråd.

Jag känner hur mina muskler i höger hand sakta börjar tyna bort på grund av saknaden av att dra ett VISA kort i en kortläsare. Jag har inte dragit mitt älskade kort på mer än 2 dygn och jag vet inte om jag längre kommer ihåg hur man gör. Time will tell.

Tittade mig i spegeln förut. För varje timme börjar mitt guldblondaktiga hår förvandlas mer och mer till något som liknar hur Robinson Crusoes. En plattång har inte rört mitt hår på flera dygn, det känns tomt i själen.

Vi hörs snart igen, om jag överlevt saknaden av Yoggi Dröm förstås.
"

Ah, hoppas hon överlever...
RSS 2.0