Dag 5 - vad är kärlek?

Jag borde bli politiker, nästan. Jag lyckas förklara dem här dagarna utan att egentligen säga något!

 

Iaf, Kärlek...

 

Kärlek är något som inte går att ta på. Att fråga vad kärlek är är som att försöka beskriva vad vatten smakar. Kärlek finns mellan alla, oavsett om man hatar varandra eller inte, och dessutom så är kärlek olika för alla. För mig är det när jag kan lita på någon så mycket att jag kan lägga mitt liv i deras händer, säga vad som helst utan att denne dömer, höjer mig, jag höjer den, ömsesidighet, kan inte vara utan honom/henne för länge, får en att le utan anledning osv. Det finns en anledning till att vissa människor är med och skapar din framtid, fråga dig själv vilka och håll dem nära hjärtat. En människa som sänker dig och får dig att känna dig sämre är inte värd din kärlek oavsett vem det är. Kärleken ska vara villkorslös.

 

Kärlek kan vara så mycket, det är omöjligt att säga vad det är. Det kan vara kärlek till en sak, kompis, mamma, pappa, syskon, pojk/flickvän, djur osv.

 

äsch, jag lägger ner, jag får inte fram vad jag tycker kärlek är!

 

RSS 2.0