Naturkrafter

Det var fanimig en fet jäkla upplevelse att gå till jobbet igår, och händelserikare dag får man leta efter!

På väg till jobbet höll jag faktiskt att blåsa bort (På riktigt!) och en galet hög och stor gran som står precis bredvid radhuset hade så att säga kapitulerat. Här snackar vi ett träd med en stamomkrets på ca 3 m.
Den hade ramlat och haft ner lyktstolpar, skyltar you name it. Samma sak i parken, stora jäkla träd som bara gått av på mitten låg huller om buller. Det roligaste avr dock när jag kommit in i ett område mellan höga hus = vindstilla, och sedan kliver ett steg utanför det området, SWOOP, där flög en perbi. Nej, men typ.

Sedan kom jag till jobbet, och det låg soptunnor, skyltar, vagnar överallt! Så det först jag fick göra var att springa runt och jaga soptunnor för att försöka ställa tillbaka dem på rätt plats. Grejen var ju att det fortfarande blåste, jag var stressad och dem jäkla tunnorna vägde ett ton!
Jag pallade inte ens lyfta dem med benen? Jag är förfan galet stark i benen!
Och VEM gör så tunga soptunnor?
Och hur fan kan dem blåsa 20 m bort för att fångas av ett stängsel med den vikten?
De var ju för fan fastskruvade i marken också!

Japp, jag rullade dem iaf på någorlunda plats. Redan här var jag genomsvettig.
Sedan är jag öppnade ca 45 min senare dräller det in folk! (varför är man uppe 07.00 en fett röd dag?)
Det är strömavbrott pretty much överallt.
Detta betyder: Hela huddinge kommun kommer till macken eftersom inget annat är öppet och ska ha sitt jävla morgonkaffe, batterier till ficklampor, rep, låna toaletten, frukost osv. Det var kö till dörrarna konstant!

Och det här med kaffe, svenskar som inte fått sitt morgonkaffe är så JÄVLA otrevliga. Sedan när dem fått i sig några klunkar är allt frid och fröjd. Detta är en egen studie jag gjort.
"GE MIG EN KAFFE!? *slänger upp pengarna*"
"Äh, stor eller liten? =S"
"STOOOOR!"
"20 kr tack"
"Fan vad dyrt!"
"ahhhh...?"


Senare när dem fått i sig en klunk kaffe så låter det så här:
"Men du, kan man få ta en lussebulle till kaffet och lägga till en femma så det bli en meny?"
Då vill man typ svara "FUCK OFF DU VAR OTREVLIG" med tanke på att man måste göra returer och grejer, och det finns ehe, inte riktigt tid till det när det är lite kö som du kanske ser? Ändå så kvittrar man bara "Absolut =D". Vem sa att jag hade dåligt pokerface?


Jag brukar ligga på ca 240 kunder en "helgdag". Igår hade jag över 350 st. Bra jobbat.

Lägg till att jag stod själv i 5 timmar med kö till dörrarna, och varje gång en kund kommer och ba "en korvmeny med mos tack" så dör man lite inombords.

jag skulle kunna fortsätta den här storyn hur länge som helst, men nu ska jag ut i blåsten och pallra mig ned till centrum och kika lite i affärer.

På återseende. (Juste, mamma och Camilla har flytt landet till London = jag har radhuset för mig själv! FF!)
RSS 2.0