Harar

Jag har undersökt en sak, och det är jäkla intressant och sträcker sig över otroligt lång tid.

Jag tror jag berättade om Trotte och när han berättade hur han jagade en hare mitt i natten för att se om han kunde komma ikapp den. Jag trodde han skämtade, men det gjorde han tydligen inte. Jag berättade vad Trotte sagt till Robin, som svarade, "men ja, har du aldrig gjort det eller?". Samma sak med de andra grabbarna, "klart vi har jagat en hare!!!", och helt plötsligt blev det jag som var störd som INTE hade jagat någon.

Så vi har frågat runt lite, och det verkar som att alla killar någon gång har jagat en hare. Mamma och jag har kommit fram till att detta ligger kvar i killars gener sedan dem var tvungna att jaga sin mat. Ser ni nu vad efter killarna är i utvecklingen? Vi äter fan inte hare, och vi behöver bara gå till affären och köpa "färdigjagat" kött.

Tillochmed språket har ju börjat inkluder ordet "hare".
Först sa man "Ha det så bra!"
...sedan "Ha det bra!"
...sedan "Ha det!"
...sedan "hadé!"
NU: "Hare!"
RSS 2.0