homosapiens sapiens

Varför är människan en så sjukt feg varelse?
Tänkte på det idag, vi är rädda för att påpeka att någon har gjort ett bra jobb eller lyckats.

Ofta om någon har lyckats med något så blir det oftast bara ett "Kul!" eller "grattis!", men egentligen tänker vi "helvete, varför är hon/han så jävla bra och inte jag" och efter det så gillar man personen som lyckats lite mindre. Helt jävla fucked up. Fast, om du lyckats lika bra är det ju helt okej att säga en komplimang tillbaka OM DEN ANDRA började med att ge dig en komplimang.

Jag blev imponerad igår, jag blev stört imponerad idag, varför säger jag inte det till den som förtjänar det då?
När man själv får beröm för något så kommer man kämpa ännu hårdare och tycka det är roligare. Bara av att ha fått uppskattning från någon helt okänd person kan det förändra ens egna resultat sjukt mycket, bara för att man fick det där små orden från någon utomstående. Vad arg jag blev på mig själv för att jag inte sa något.
Jag var feg, och därför sa jag ingenting, "men shit, han/hon kommer ju tycka jag är helt jävla dum i huvudet om jag gör det!".

Aa, fast näe. Om någon kommer och ger mig en komplimang för att jag lyckats göra något bra kommer jag ju inte tro att den personen är dum i huvudet, antagligen kommer jag bara komma ihåg den som en trevlig person som jag ska hälsa på nästa gång jag ser.

Jag ska bli en komplimangspridare.
RSS 2.0