Dag 21 - Det här vill jag bli när jag blir stor

Jag vill bli mycket jag.

Nej, men man har väl funderat över mer eller mindre en miljon olika yrken enda sedan man var liten? Dock är det bara ett jag alltid gått tillbaka till när jag försökt ”thinka outside the box”, och det är polis. Jag menar, vem vill inte leka SWAT? *skämt åsido*.

Jag tror att det är spännande yrke där man lär sig mycket om sig själv, det är mer fysiskt och man sitter inte på arslet dagarna i ända, observera ordvitsen!!! (jag vet att det inte ska stavas med ä…) Dessutom tycker jag om att slå hål på fördomar m.m. och polisyrket är jävligt mansdominerat och det behöver vi ändra på! Här kommer hårda brudar vetni!

Andra yrken som jag funderat på är psykolog, kurator osv, i princip alla handlade om att hjälpa andra människor, typ.

RSS 2.0