Ibland lär man sig saker

I de flesta tjejtidningar står det bara bullshit, och det handlar enbart om utseende och kläder. Och om en tidning försöker skriva något som INTE ska vara utseendefixerat så finns är det ändå utseendet som är bakomliggande tanke. Smart. verkligen.

Men idag har jag lärt mig saker ur solo.
Kvinnors hjärnor producerar mindre serotonin än män, och det leder till att vi löper 2-3 gånger större risk att hamna i en depression. Och det är ju typ serotoninet som ska hämma aggression, men om killar då producerar mer serotonin än oss borde dem ju vara mindre aggressiva även om testosteronet spelar in där? Dessutom motverkar serotonin ångest, så typ 2-3 gånger fler tjejer än killar går runt och har ångest 24/7? Det är faktiskt rätt orättvist.

Om jag hade vetat det när jag lämna in en psykologiuppsats för ett tag sedan hade jag haft svar på en av mina frågor, och då hade det stått SOLO i källförteckningen =)
RSS 2.0