langar fet-diss

Jag har ju varit på shorts jakt, och varje gång jag ska köpa byxor blir jag lika irriterad och sur. Och det kan inte bara var jag som har just det här problemet::

Seriöst, vet ni hur störande det där är? Det finns inte ett enda par byxor i "vanliga" klädbutiker som passar, varken shorts eller jeans. Jag får alltid sy om kläder jag köper. Det är så sjukt fult att gå runt med ett "hål" i svanken där det sticker ut 10 cm, och om man tar skärp så knölar det sig och blir ännu fler "hål".

Jag har storlek 34 precis ovanför höfterna, och storlek 36 runtom låren. Det betyder alltså att jag får ta den större storleken. Sedan undrar jag hur många som har helt rak rygg så det inte blir någon glipa över huvudtaget? =S

Tycker det är irriterande att det bara sys upp kläder för endast en kroppsform. SJälvklart kan man inte sy upp ett plagg som passar alla, men det kanske skulle finnas lite fler modeller? Typ en modell för sådana som har stor rumpa? Jag ska starta ett klädföretag =)

Nu ska jag sätta mig vid symaskinen och sy om alla mina shorts...
RSS 2.0