Konsert vett och etikett

Varje gång jag är på konsert blir jag alltid lika irriterad, och på samma grejer varje gång! Så nu ska jag ha vett och etikett på konsert, och jag ska försöka att inte bli otrevlig. Okej, det är inte vett och etikett, mer överlevnad tror jag.

1. DUSCHA INNAN! Seriöst, när man står så tätt och dessutom ska vifta med armarna så vill man inte ha en armhåla där det luktar svettig grek mitt framför näsan. Det är så äckligt! Så har du inte duschat, ställ dig längst bak i ett hörn och våga inte ens lyfta upp armarna!

2. Sätt upp håret i en knut. När du har det uppsatt i toffs eller bara utsläppt och sedan står och dansar alt. fånar sig med kompisar, eller bara att folk tränger sig så är det inte så himla trevligt att ha någon annans hår i munnen och i ansiktet. Särskilt inte om det är skitigt *läs innan om att duscha*

3. Hoppa inte upp på varandras ryggar för att bli längre, det slutar alltid illa. Särskilt för den lilla tjejen som står bredvid i sandaler och som sedan blir stämplad på fötterna av en nedfallande tjej, som dessutom har klackade skor.

4. Blir du stampad, stampa tillbaka och låtsas att det inte var meningen.

5. Om någon försöker mosa dig, tryck en fot i knävecket på denne så ska du se att det löser sig.

6. När vissa personer, som alltid är lika jobbiga, håller på att springa fram och tillbaka genom folkmassan hela tiden är det okej att "råka" ta lite för stor plats. Ställ dig så bredbent du kan och lek att du är lika stor som Magnus Samuelsson och brösta upp dig ordentligt. Sedan till det viktiga, vägra att flytta fötterna.

7. Om du är för liten för att stå kvar bredbent kan du alltid lägga krokben, fast bara om personerna har sprungit förbi fler än 5 gånger, och se till att inte stå i vägen när denne ramlar.

8. Om securitas vakterna kommer, släpp fram dem snabbt! Först och främst för att de antagligen ska ta tag i dem som förstör, och för det andra så skymmer dem sikten med tanke på deras storlek.

9. Det är ALDRIG okej att stå och röka mitt i publiken. Särskilt inte om du är 14 år, har kortkort kjol och är översminkad + att du blonderat sönder håret. Tragiskt.

10. Sedan får man ju aldrig glömma att se glad ut, även om det finns så jävla många idioter på konserter så det inte är sant. särskilt tonåringar som envisas med att springa fram och tillbaka framför en, samtidigt som de skriker. Stå still, lyssna på musiken, var glad och trevlig mot dem runt omkring. Och nej, det är inte status att vara otrevlig.

11. Armbågar är guds gåva i sådana här sammanhang.

Tacka vet jag EMD's fans, då är det inte så många som beter sig illa =)
RSS 2.0