Hemma och trött!

Nu är jag hemma och har legat i ett badkar fullt med skum i en halvtimme! Efter det låg jag i soffan och chillade ett tag. Är helt slut i framsida lår! Men roligt var det eftersom man anmälde sig som ett "par" och sedan startade man åt varsitt håll så man skulle mötas på ungefär mitten av banan. Så det var ju rätt roligt och annorlunda.

Det var ett rätt backigt lopp faktiskt. Precis efter starten så kom det världens segaste backe som var hur lång som helst! Där fick jag mjölksyra på en gång! Då tänkte jag väl typ
"oh crap, hur ska jag orka resten av loppet och jag hoppas att mina benhinnor och vrister överlever!"
.
Men det gick bra. Stannade inte en enda gång under hela loppet! Och då ska man komma ihåg att det var 2 år sedan jag sprang 5 km sist eftersom jag bara fått hålla mig till 3 km med tanke på alla problem med mina ben...

Och eftersom jag är van vid 3 km var jag tvungen att hålla igen sjukt mycket eftersom jag annars skulle spurtat på och varit trött efter 3 km. Men jag hittade en snubbe som var en perfekt farthållare som jag låg bredvid hela tiden. Taktik! Ändå så disponerade jag tiden väldigt bra och orkade hela vägen i mål =)



När jag hade sprungit 2 km av loppet så började jag möta löpare som startade från "andra hållet". Fatta hur snabbt de har sprungit?! Om jag hade sprungit 2 km betyder ju det att dem har sprungit 3 på ca 10-11 min. Hur snabbt är inte det? Och en kille som både mamma och jag hade lagt märke till innan pga hans väldiga muskelmassa (som jag aldrig hade trott kunde springa så snabbt!) mötte jag typ först. Det enda han gjorde var att hålla upp armen med sin pulsklocka och prata med sig själv, ah okej, bara ett ord "fortare, fortare, fortare...!!!" då är man inte frisk!

Fast min tå som jag gjorde illa i min trappincident för lite mer än en vecka sedan gjorde dock ont. Men men, är sjukt nöjd! snittade med 6 min per kilometer, och det är jag super nöjd med!



Nu ska jag träna på sträckan 5 km till iform loppet i slutet av augusti. Orkar inte kontroll läsa, överlev stavfel =)
RSS 2.0