Spanien 2010

Yey, jag är hemma nu, och jag lever!

Det var mysigt i spanien, men oerhört fuktigt och varmt! Vi lyckades pricka in de varmaste dagarna som varit hitills i år, så det var ju nice. Vi bodde i mormors hus som de har där, och jag måste nog säga att jag föredrar det före hotell. Det kändes mer hemma =)


Deras mataffärer skiljer sig något från de svenska... Det finns ca en liten hylla med "matbröd", resten är fullt med fika. Sedan finns det godis mitt emot grönsakerna, kakor och snacks vid mjölken osv. Det är verkligen en "elin-style" butik!

Det största problemet är tv-programmen! Det finns inte ett enda program som inte är dubbat till spanska. Jag menar, hur kul är det att sitta och kolla på olika serier där rösterna verkligen är helt fel och munrörelserna inte stämmer?

På vissa ställen på stränderna så satt det människor som byggde enorma sandslott och skulpturer. Helt otroliga.




De flesta bilder blev tagna under vattnet =)
RSS 2.0