min dag = kaos

Idag har det verkligen varit kaos, då menar jag verkligen kaos! Föredrar nog "vanliga" dagar framför de här faktiskt...
Vi hade ju programdag idag igen och vi skulle ta oss in till gamla stan (igen). Eftersom det är så mycket snö tyckte jag att jag var smart när jag skulle tog en buss tidigare för att åka till tunnelbanan (högdalen), eftersom pendeltågen var inställda i huddinge.
Jag står och väntari 10, 20, 30, 40 minuter. Efter 45 minuter kommer bussen (observera att den här bussen går 4 gånger i timmen på morgnarna). Jag frös som en lite råtta. När jag väl var på bussen så gick det tröööögt. Köer överallt.
Jag var så jäkla pissed off, dessutom hade jag jätte ont i huvudet och förkyld, och det gjorde inte saken bättre om jag säger så.

Äntligen kommer jag fram till högdalen, och tro det eller ej, men tunnelbanan var inte sen! När jag stod och väntade där så kom en gammal kompis som heter Erik, som jag inte sett sedan ett öppet hus förra året. Det var roligt och vi sällskapade till medis där han hoppade av och jag fortsatte.

Väl inne på museumet så står en gubbe coh babblar om nobel priset, jag lyssnade inte. Sedan kom Javier fram till mig och ba "tjenare emma!". Öhm, sen när heter jag Emma? Orkade inte bry mig. När de andra skulle åka tillbaka till skolan så åkte jag hem, Alvedonen hade typ slutat verka eller något...

Betyg på dagen blir 1/5, och 1:an är bara för att jag träffade Erik.
RSS 2.0