Gymmet

Efter skolan så drog Moa och jag till huddinge hallen och gymmet där. Det är roligt att dra med sig kompisar dit, för då kan man prata under tiden. Det var t.ex länge sedan Julia följde med dit? på tiden att röra lite på fläsket igen kanske?

Men iaf, det finns flera sorters personer som går där, mestadels killar tyvärr.
Grupp 1: Spännbögar
Ja, det är vad det låter som. Dem kommer ut från fria-vikter gymmet och går "normalt", men när de kommer ut i andra gymmet så spänner dem alla muskler dem har och det ser ibland ut som om de kommer skita ner sig vilken sekund som helst. Sedan går dem lite lagom långsamt förbi spegeln på vägen ut och kollar in sina biceps. Dem är helt klart roligast att titta på, och det är väldigt roligt att härma hur dem går! Antagligen är alla inte bögar, men jag menar, hur kul låter det med "spännkillar"?

Grupp 2: "hej-jag-vill-inte-vara-här-men-jag-gör-det-för-att-jag-måste"
Det är väl typ den största gruppen? särskilt just nu eftersom alla "nyårslöften" är där. Dem ser lika uttråkade ut som Javier faktiskt. Lite på samma sätt typ. Man lägger inte så mycket märke till de här människorna förutom att dem är extremt långsamma på vissa maskiner... sorry, men oftast är det tjejer som inte vill vara där... konstigt, men sant. Men det blir nog tråkigare för tjejer eftersom de "måste" vara smala eftersom idealet är så. Och så fort man MÅSTE göra något så orkar man inte, grejt. Eller så är dem rädda för killarna, men det surru, det behöver man inte vara! Även om dem är stora så vågar dem inte göra något iaf. Det enda dem vill är att visa sina muskler XD

Grupp 3: magträningspojkarna
Hallå, det är ju snart beach 010? Daah. Ja, så tänker dem. Här tränar vi magen i ca 40 min i sträck för att få magrutor till beachen så snabbt som möjligt. hm, ensidig träning? japp

Grupp 4: "hjälp!"

Det är dem som man inte vågar kolla på för att dem:
1. är 2m långa och väger typ 120 kg
2. är ofta över 50 år
3. har t-shirts som är avklippta för att man ska kunna se deras tatueringar.
4. har konstig frisyr på skägget och bandana!

Hm, sedan finns det ju en till grupp. Den normala =)  elelr, jag är med i den är den såklart inte normal. Men men. Tror nog att det är flest i normala gruppen, men dem syns inte eftesom de andra grupperna framstår mest. Haha.
Eller det finns en grupp till!

Grupp 5: "tjejer tycker att vi MÅSTE vara vältränade"
Här hittar vi då mestadels tonårskillar som precis fått börja gå på gymmet och vill biffa till sig lite för att bli snyggare. Egentligen är det samma sak som jag skrev förut, fast tvärt om. Tjejers ideal är att vara smala och man måste träna. Killar måste vara vältränade och måste träna. Men killarna verkar ju hålla ut bättre eftersom det nästan bara är killar i gymmet?

Jag tycker vi dumpar alla ideal, men det är väldigt fastklistrat i alla huvud, synd.

Det jag skulle säga var egentligen att det är sjutk kul att kolla på folk när man är på gymmet. Vissa blir man helt fascinerad av, på både bra och dåliga sätt =)
RSS 2.0