Bussisar


Nu är det nästan ljust när jag åker hem på tisdagar och torsdagar, ett framsteg! Idag när jag klev av bussen  blev jag skit glad. "Yes, dem har plogat gångvägen!"
Men icke, börjar gå på den som vanligt, men när jag gått en bit upptäcker jag att de plogat upp feta snövallen på ca 2½ m. Och för att skydda mig själv, och andra så försökte jag inte ta mig över den. Grejen var att man kan inte gå till höger, eller vänster, för där är det också snövallar. Så jag var tvungen att gå tillbaka hela vägen och sedan gå över en parkering -.-' Föredrar faktiskt att det inte var plogat...

Imorgon ska jag med NVNV-inriktningen till tomtits... Skit kul! Men om jag har tur så kommer inte några tåg att komma = hemma. Så vi får väl hoppas att när jag kommer till hudding C (om jag ens kommer dit) att alla tåg är inställda eller något =)
Dessutom har sl en rätt intressant lösning på ersättningsbuss-problemet. Jo, de tar bort ordinarie bussar och låter de vara ersättningsbussar. Alltså går båda mina bussar 2 gånger i h, och man vet inte om det kommer bli kvart över och kvart i, eller hel och halv. Det hade väl iof inte spelat någon större roll eftersom bussarna kommer när de vill.
RSS 2.0